چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | Wed 22 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۹:۳۸:۴۵

رشد 3.3 درصدی عملکرد بندر آنتورپ

باشگاه خبری فراساحل: حجم فعالیت کانتینری بندر آنتورپ در سال جاری به 7.5 میلیون    TEU رسید که به معنی رشد چهار درصدی فعالیت کانتینری این بندر و افزایش سهم بازار این بندر مهم اروپایی است. بندر آنتورپ بلژیک با ادامه عملکرد مطلوب خود موفق شد در9 ماهه نخست 2016 تا کنون 161 میلیون و 671 هزار و 573 تن کالا را جابجا کند که در مقاسه با مدت مشابه سال گذشته 3.3 درصد افزایش فعالیت نشان می‎دهد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین تایمز، حجم فعالیت کانتینری این بندر در سه فصل ابتدایی سال به 7.5 میلیون TEU رسید که به معنی رشد چهار درصدی فعالیت کانتینری آنتورپ و افزایش سهم بازار این بندر مهم اروپایی است. اما حجم محموله های رو-رو در بندر آنتورپ در این مدت با کاهش 1.9 درصد روبرو شد و به سه میلیون و 398 هزار تن رسید.

تعداد خودروهای جابجا شده در این بندر اروپایی در سه ماهه سوم سال 2016 با اندکی کاهش نسبت به شش ماهه نخست به 894 هزار دستگاه رسید. در بخش محموله‎های فله حجم محموله‎های فولاد رشد بسیار زیادی را تجربه کرد و با افزایش 15.3 درصدی به پنج میلیون و 700 هزار تن رسید. جابجایی محموله های فله مایع در 9 ماهه نخست امسال در بندر آنتورپ 6.7 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2015 افزایش داشت و به 53 میلیون و 103 هزار تن رسید. جابجایی مشتقات نفتی در این میان به 38 میلیون و 988 هزار تن رسید که نشان‎دهنده افزایش 10.3 درصدی آن است. در این مدت جابجایی نفت خام در این بندر نیز  افزایش یک درصدی داشت. بندر آنتورپ در مدت یاد شده شاهد پهلوگیری 10 هزار و 894 فروند کشتی بود که نه تنها در تعداد کشتی بلکه در ظرفیت باری آنها نیز افزایش مشاهده می‎شود. مجموع ظرفیت کشتی های پهلوگرفته در این بندر در 9 ماه ابتدایی سال به 301 میلیون GT رسید که نسبت به مدت مشابه سال 2015 نزدیک به 11 درصد رشد داشت.



  کد خبر : 2601
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :